Retourneren

Het is jammer, maar het kan natuurlijk weleens voorkomen dat een item niet zo goed bevalt als van tevoren gedacht. In dat geval kun je je pakketje retourneren.

Je product(en) retourneren? Wij vragen je om de volgende stappen te doorlopen:

  • 1.  Je meldt jouw retourzending aan via onze retourportal. Deze portal vind je hier 
  • 2.  Vul het ordernummer en e-mailadres van je bestelling in. 
  • 3.  Kies de verzendmethode waarmee je jouw pakket wilt retourneren en rond de betaling af.
  • 4.  Print het retourlabel en plak deze op de doos. Geef het pakket af bij het door jou gekozen pakketpunt. Bewaar het verzendbewijs goed.
  • 5.  Zodra het pakket bij ons retour is, zullen wij de terugbetaling binnen 14 dagen in orde maken. De terugbetaling is exclusief extra kosten voor speciale verzending. 

Na ontvangst van je bestelling heb je 30 dagen de tijd om je bestelling retour aan te melden. Na het aanmelden van je retour heb je nog 14 dagen de tijd om het pakket naar ons retour te sturen. 

Betaling met giftcard 

Als je met een giftcard hebt betaald, krijg je een aparte mail met een tegoedbon. Die kun je op dezelfde manier gebruiken als een giftcard wanneer je online shopt. Als de giftcard waarmee je betaalde niet het volledige bedrag van de order dekt, krijg je eerst het geld terug voor de andere betaalwijze die je hebt gebruikt, en vervolgens via een tegoedbon. 

Retourkosten

De retourkosten zijn voor eigen rekening. Je kunt een standaard pakket voor €7,25 inleveren bij een DPD of DHL pakketpunt en bij PostNL voor €8,50. Het retourneren van een wanddoek kost €9,75. Pakketten groter dan 120x60x50 cm (LxBxH) of zwaarder dan 30 kilo kun je voor een bedrag van €55,- retourneren. Het is ook mogelijk om je pakket kosteloos te retourneren op onze locatie in Gemert. 

Product omruilen 

Meld het ontvangen product aan als retour via onze portal. Stuur deze retour en bestel zelf het gewenste product in onze webshop, dan heb je jouw nieuwe musthave het snelste in huis. 

Duurzaam retourbeleid 

Iedere organisatie heeft effect op zijn omgeving en het milieu. Wij, van Wants&Needs, zijn ons daar ook zeker bewust van. We vinden het belangrijk om ons steentje bij te dragen aan een betere wereld door een duurzaam retourbeleid te handhaven. Doordat veel aankopen online worden gedaan, neemt het percentage retourzendingen in de woonbranche toe. Dit is natuurlijk zeer milieubelastend; er zijn namelijk in plaats van één rit dan twee ritten nodig. Het afgelopen jaar zijn de transportkosten enorm gestegen, waardoor wij genoodzaakt zijn om die kosten te verrekenen. We proberen producten in onze webshop van zoveel mogelijk informatie en duidelijke productfoto's te voorzien. Zodat de kans zo klein mogelijk is dat je het wilt retourneren. Zo dragen wij samen bij aan een verlaagde CO2-uitstoot én een betere wereld. 

Reviews