Veelgestelde vragen

Bezorging
Door welke vervoerder wordt mijn bestelling geleverd?

  • • Standaard pakketten worden geleverd door DHL. Je pakket wordt dan geleverd op werkdagen tussen 9:00 en 18:00 uur en is te volgen via de track&trace die je één dag voor levering ontvangt.
          
  • • Meubelstukken die zwaarder zijn dan 30 kilo, worden geleverd door de vervoerder Quicargo. Wanneer je bestelling is ingepakt, ontvang je een track&trace. De volgende werkdag komt Quicargo je bestelling bij ons ophalen en één dag later wordt de bestelling bij je thuis geleverd. Quicargo levert van maandag t/m vrijdag. Quicargo zal 1 poging doen om de zending bij je af te leveren. Indien de zending niet kan worden geleverd, dan wordt het naar ons retour gestuurd en zal het opnieuw naar je moeten worden verstuurd. Wanneer het niet lukt om de zending bij de eerste poging af te leveren, zijn we genoodzaakt om 50 euro verzendkosten in rekening te brengen om het opnieuw naar je te versturen.
          
  • • Sinds kort hebben wij ook een eigen bezorgdienst, waarmee wij zoveel mogelijk pakketten zelf bezorgen. Komen wij met onze eigen bezorgdienst jouw bestelling afleveren? Eén dag voor levering ontvang je een track&trace. Op de dag van bezorging kun je de chauffeur live volgen.  

Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?

  • •  Op werkdagen voor 16:00 besteld, is morgen al in huis. Bij ieder product op onze website staat een levertijd vermeld. 
  • •  Check de levertijd bij het product en in je orderbevestiging, zodat je precies weet wanneer de bestelling bij je wordt geleverd.
  • •  Als je meerdere artikelen hebt besteld, wordt de bestelling verstuurd zodra alle artikelen beschikbaar zijn. Wil je er een deellevering van maken? Neem dan contact met ons op.
  • •  Eén dag voor levering ontvang je van ons een track&trace zodat je de bestelling kunt volgen. Komt het bezorgmoment niet uit? Neem dan contact met ons op. 

Wat zijn de verzendkosten?

  • Bestellingen vanaf 60,- worden gratis geleverd in Nederland. In België wordt er bij een bestelling vanaf 60,- 3,95 verzendkosten in rekening gebracht. 
  • Voor bestellingen onder de 60,- wordt er in Nederland een bedrag van 5,95 in rekening gebracht. In België bedragen deze verzendkosten 7,95.
  • Wil je je bestelling laten leveren in Duitsland? In dat geval wordt er een bedrag van 9,95 in rekening gebracht.
  • Meer informatie over de verzendkosten kun je hier terugvinden.

Ik heb geen pakbon gekregen bij mijn bestelling?

  • Wij versturen geen pakbonnen mee in het pakket, omdat wij geloven in duurzaamheid en de wereld een klein beetje beter willen maken. Papier besparen is één van de maatregelen die wij nemen om een steentje bij te dragen aan een duurzame wereld.
  • Alle informatie vind je terug in je orderbevestiging die je van ons via de e-mail hebt ontvangen. Net zo makkelijk, toch?

Is het mogelijk om mijn bestelling later te leveren?

  • Geen probleem, wij slaan je artikelen gratis voor je op totdat je ze wil ontvangen.
  • Stuur een mail naar service@wantsandneeds.nl met een indicatie van de gewenste leverdatum.

Kan ik mijn bestelling zelf ophalen?

  • Natuurlijk kan dat! Bij het plaatsen van je bestelling kun je kiezen voor de mogelijkheid om het zelf op te halen.
  • Wij nemen contact met je op zodra de bestelling voor je klaarligt.

Bestellen
Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

Op onze website kun je gemakkelijk en veilig een bestelling plaatsen.

  • Kies je gewenste artikelen en plaats deze in de shoppingbag.
  • Uitgeshopt? Ga dan naar je winkelwagen en klik op ‘bestelling afronden’.
  • Vul je gegevens in als je nog geen account hebt, kies de gewenste verzendmethode en klik op ‘verder met bestellen’.
  • Kies de gewenste betalingswijze en ga door naar ‘afrekenen’.

Zodra je bestelling is geplaatst, ontvang je van ons via de mail een orderbevestiging met alle informatie over je bestelling. Wij gaan de bestelling zo snel mogelijk verwerken en zorgen dat je de bestelling zo snel mogelijk in huis hebt. 

Ik heb geen orderbevestiging ontvangen. Wat nu?

  • Als je geen orderbevestiging hebt ontvangen na het plaatsen van de bestelling, bekijk dan eerst even of deze in je ongewenste inbox is beland.
  • Staat de orderbevestiging ook niet in de spambox? Neem dan contact met ons op, dan kijken wij het voor je na.

Kan ik mijn bestelling nog wijzigen of annuleren?

  • Het kan gebeuren dat je de bestelling wilt wijzigen of annuleren. Neem dan contact op met onze klantenservice en we bekijken of het nog mogelijk is om je bestelling te wijzigen of annuleren.
  • Als je te lang wacht, kan het zijn dat je bestelling al onderweg is. In dat geval is het helaas niet meer mogelijk om je bestelling te wijzigen of annuleren, je kan dan je bestelling retourneren.

Kan ik als zakelijk bedrijf bestellen?

  • Dat kan, plaats je bestelling dan via de site onder je bedrijfsnaam.
  • Heb je specifieke wensen, zoals een grote afname aan artikelen? Neem dan contact met ons op.
  • Meer informatie over zakelijk bestellen vind je hier.

Ik woon in het buitenland en wil graag iets bestellen. Kan dat?

  • Dat is geen probleem. Als je in België of Duitsland woont, kun je een bestelling plaatsen via de website en het gewenste adres invullen. De bezorgkosten worden dan automatisch doorberekend.
  • Wil je de bestelling ergens anders laten leveren? Neem contact met ons op, dan zullen wij de verzendkosten voor je berekenen.

Betalen
Zijn de getoonde prijzen inclusief of exclusief BTW?

  • Alle prijzen die wij hanteren zijn inclusief BTW.
  • Kom je uit België en wil je de BTW laten verleggen omdat je zakelijk besteld? Neem dan contact met ons op.

Op welke manieren kan ik betalen?

  • Wij bieden veel verschillende betaalmogelijkheden, iDeal, AfterPay, Mastercard, Visa, PayPal, Bancontact, Bitpay, Gift Card en bankoverschrijving.

Mijn betaling is niet gelukt, wat nu?

  • Het kan voorkomen dat er iets misgaat bij het afrekenen. Als je niet hebt betaald, zetten wij de bestelling niet door en wordt deze vanzelf geannuleerd.
  • Je kunt dan opnieuw een bestelling plaatsen op onze website, of contact met ons opnemen. Dan helpen wij je graag verder.

Retourneren
Kan ik mijn bestelling retourneren?

  • Binnen 30 dagen na ontvangst kun je de bestelling retourneren. Je kunt de retourzending hier aanmelden. Volg alle stappen via de link en je retourzending is binnen no-time geregeld. 

Mijn bestelling is beschadigd, onjuist, incompleet of defect. Wat nu?

Je kunt je retour hier aanmelden en vervolgens de reden van je retour aanklikken. Upload indien mogelijk foto's van de gekozen reden en we komen er zo snel mogelijk bij je op terug om het probleem voor je op te lossen.

Ik heb mijn bestelling geretourneerd. Wanneer kan ik het geld terug verwachten?

  • Wij verwerken retouren altijd binnen 14 dagen na ontvangst. Op dat moment zullen wij ook direct het aankoopbedrag terugstorten naar je rekening.

Garantie
Welke garantie heb ik op een product?

  • Voor al onze producten geldt een wettelijke garantie. Dit betekent dat je recht hebt op een deugdelijk product, en dat je voor de prijs en omschrijving redelijkerwijs mag verwachten dat het product naar behoren functioneert.
  • Als dit niet het geval is, en het product is te snel versleten of kapot gegaan, dan heb je recht op een bepaalde garantie.
  • Bij bewezen schade binnen 1 jaar ligt de bewijslast bij Wants&Needs. Als er sprake is van een beschadigd product dat onder de garantie valt, dan zullen wij altijd een passende oplossing bieden zoals het herstellen of vervangen van het artikel.
  • Als het item niet kan worden hersteld of vervangen, wordt de overeenkomst ontbonden. We vragen je dan om het bestelde product te retourneren, waarna wij het aankoopbedrag aan je zullen crediteren.
  • In alle gevallen kun je het beste contact opnemen met ons, zodat we samen een passende oplossing kunnen vinden.

Reviews