Veelgestelde vragen

Bezorging

Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?

  • Bij ieder product op onze website staat een levertijd vermeld. Is het product op voorraad? Voor 16:00 besteld, is dezelfde dag verzonden.
  • Bij sommige producten kan er een andere levertijd gelden. Deze vind je terug bij het product op onze website.
  • Staat er een bepaalde levermaand bij het product? Onze leverancier heeft dan nog geen exacte leverdatum, wel wordt het dan in deze maand geleverd. Mocht je meer specifieke informatie willen weten over de levertijd van het product, neem dan contact met ons op.
  • Na het plaatsen van de bestelling ontvang je via de mail een orderbevestiging. Hierin staat opnieuw de levertijd van je bestelling.
  • Als je meerdere artikelen hebt besteld, wordt de bestelling verstuurd zodra alle artikelen beschikbaar zijn. Wil je er een deellevering van maken? Neem dan contact met ons op.
  • Een dag voor levering ontvang je van ons een track&trace zodat je de bestelling kunt volgen. In deze track&trace e-mail kun je het bezorgmoment nog wijzigen.

Wat zijn de verzendkosten?

  • Bestellingen vanaf 50,- worden gratis geleverd in Nederland en België.
  • Voor bestellingen onder de 50,- wordt er in Nederland een bedrag van 4,95 in rekening gebracht. In België bedragen deze verzendkosten 7,95.
  • Wil je je bestelling laten leveren in Duitsland? In dat geval wordt er een bedrag van 9,95 in rekening gebracht.
  • Meer informatie over de verzendkosten kun je hier terugvinden.

Ik heb geen pakbon gekregen bij mijn bestelling?

  • Wij versturen geen pakbonnen mee in het pakket, omdat wij geloven in duurzaamheid en de wereld een klein beetje beter willen maken. Papier besparen is één van de maatregelen die wij nemen om een steentje bij te dragen aan een duurzame wereld.
  • Alle informatie vind je terug in je orderbevestiging die je van ons via de e-mail hebt ontvangen. Net zo makkelijk, toch?

Is het mogelijk om mijn bestelling later te leveren?

  • Geen probleem, wij slaan je artikelen gratis voor je op totdat je ze wil ontvangen.
  • Stuur een mail naar service@wantsandneeds.nl met een indicatie van de gewenste leverdatum.

Kan ik mijn bestelling zelf ophalen?

  • Natuurlijk kan dat! Bij het plaatsen van je bestelling kun je kiezen voor de mogelijkheid om het zelf op te halen.
  • Wij nemen contact met je op zodra de bestelling voor je klaarligt.

 

Bestellen

Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

Op onze website kun je gemakkelijk en veilig een bestelling plaatsen.

  • Kies je gewenste artikelen en plaats deze in de shoppingbag.
  • Uitgeshopt? Ga dan naar je winkelwagen en klik op ‘bestelling afronden’.
  • Vul je gegevens in als je nog geen account hebt, kies de gewenste verzendmethode en klik op ‘verder met bestellen’.
  • Kies de gewenste betalingswijze en ga door naar ‘afrekenen’.

Zodra je bestelling is geplaatst, ontvang je van ons via de mail een orderbevestiging met alle informatie over je bestelling. Wij gaan de bestelling zo snel mogelijk verwerken en zorgen dat je de bestelling zo snel mogelijk in huis hebt. 

Ik heb geen orderbevestiging ontvangen. Wat nu?

  • Als je geen orderbevestiging hebt ontvangen na het plaatsen van de bestelling, bekijk dan eerst even of deze in je ongewenste inbox is beland.
  • Staat de orderbevestiging ook niet in de spambox? Neem dan contact met ons op, dan kijken wij het voor je na.

Kan ik mijn bestelling nog wijzigen of annuleren?

  • Het kan gebeuren dat je de bestelling wil wijzigen of annuleren. Neem dan contact op met onze klantenservice, dan morgen wij dat de bestelling geannuleerd of gewijzigd wordt.
  • Als je te lang wacht, kan het zijn dat je bestelling al onderweg is. In dat geval kun je altijd je bestelling retourneren.

Kan ik als zakelijk bedrijf bestellen?

  • Dat kan, plaats je bestelling dan via de site onder je bedrijfsnaam.
  • Heb je specifieke wensen, zoals een grote afname aan artikelen? Neem dan contact met ons op.
  • Meer informatie over zakelijk bestellen vind je hier.

Ik woon in het buitenland en wil graag iets bestellen. Kan dat?

  • Dat is geen probleem. Als je in België of Duitsland woont, kun je een bestelling plaatsen via de website en het gewenste adres invullen. De bezorgkosten worden dan automatisch doorberekend.
  • Wil je de bestelling ergens anders laten leveren? Neem contact met ons op, dan zullen wij de verzendkosten voor je berekenen.

 

Betalen

Zijn de getoonde prijzen inclusief of exclusief BTW?

  • Alle prijzen die wij hanteren zijn inclusief BTW.
  • Kom je uit België en wil je de BTW laten verleggen omdat je zakelijk besteld? Neem dan contact met ons op.

Op welke manieren kan ik betalen?

  • Wij bieden veel verschillende betaalmogelijkheden, zoals iDeal, AfterPay en bankoverschrijving.
  • Meer informatie over de verschillende betaalmogelijkheden vind je hier.

Mijn betaling is niet gelukt, wat nu?

  • Het kan voorkomen dat er iets misgaat bij het afrekenen. Als je niet hebt betaald, zetten wij de bestelling niet door en wordt deze vanzelf geannuleerd.
  • Je kunt dan opnieuw een bestelling plaatsen op onze website, of contact met ons opnemen. Dan helpen wij je graag verder.

 

Retourneren

Kan ik mijn bestelling retourneren?

  • Binnen 14 dagen na ontvangst kun je de bestelling retourneren.
  • Meer informatie over het retourneren vind je hier.

Mijn bestelling is beschadigd, incompleet of verkeerd geleverd. Wat moet ik doen?

  • Wat vervelend dat je bestelling niet naar behoren is geleverd. Dit willen we natuurlijk zo snel mogelijk voor je oplossen.
  • Neem contact met ons op onder vermelding van je bestelnummer en foto’s van je ontvangen bestelling. Wij nemen zo snel mogelijk contact met je op met een passende oplossing.

Ik heb mijn bestelling geretourneerd. Wanneer kan ik het geld terug verwachten?

  • Wij verwerken retouren altijd binnen 14 dagen na ontvangst. Op dat moment zullen wij ook direct het aankoopbedrag terugstorten naar je rekening.

 

Garantie

Welke garantie heb ik op een product?

  • Voor al onze producten geldt een wettelijke garantie. Dit betekent dat je recht hebt op een deugdelijk product, en dat je voor de prijs en omschrijving redelijkerwijs mag verwachten dat het product naar behoren functioneert.
  • Als dit niet het geval is, en het product is te snel versleten of kapot gegaan, dan heb je recht op een bepaalde garantie.
  • Bij bewezen schade binnen 1 jaar ligt de bewijslast bij Wants&Needs. Als er sprake is van een beschadigd product dat onder de garantie valt, dan zullen wij altijd een passende oplossing bieden zoals het herstellen of vervangen van het artikel.
  • Als het item niet kan worden hersteld of vervangen, wordt de overeenkomst ontbonden. We vragen je dan om het bestelde product te retourneren, waarna wij het aankoopbedrag aan je zullen crediteren.
  • In alle gevallen kun je het beste contact opnemen met ons, zodat we samen een passende oplossing kunnen vinden.

Reviews

Madeleine
9 april 2021

Ik vond het heel spannend om een vaas van meer dan 300 euro via de post te laten versturen. Hierover eerst telefonisch contact gehad mocht er iets mis gaan. Wants & Needs stelde zich geheel verantwoordelijk op voor de verzending. De vaas is heel netjes verstuurd en goed aangekomen.

Jennifer
8 april 2021

Heel gemakkelijk bereikbaar voor vragen. Ook steeds heel duidelijk en vriendelijk antwoord (zelfs nog om 21u). Bestelling kwam ook tijdig toe en is echt exact als op de foto. Hele goede kwaliteit.

Sandra
8 april 2021

Ze geven gelijk antwoord als je vragen hebt. Je krijgt bericht als product wat later komt Maar ook als ze het op sturen dan heb je het ook gelijk Mooi artikel precies hoe schreven is.

Valérie
6 april 2021

Wat kan ik zeggen, anderhalve maand te vroeg geleverd. Dikke duim omhoog, van mezelf en m'n deugeniet die nu al kan genieten van haar nieuwe lamp