Retourneren

Het is jammer, maar het kan natuurlijk weleens voorkomen dat een item niet zo goed bevalt als van tevoren gedacht. In dat geval kun je je pakketje retourneren. Om je te herroepen op de overeenkomst, zijn er een paar voorwaarden waar je rekening mee dient te houden. Na ontvangst van het pakket door jou, of door een door jou aangewezen derde, dien je binnen een termijn van 30 dagen ondubbelzinnig aan ons kenbaar te maken dat je je herroept op de overeenkomst. 

Je product(en) retourneren? Wij vragen je om de volgende stappen te doorlopen:

  • 1. Ga naar https://www.retourneren.nl/wantsandneeds en volg de instructies.
  • 2. Kies de verzendmethode waarmee je jouw pakket wilt retourneren. 
  • 3. Heb je gekozen om je pakket met DPD of PostNL te retourneren? Geef je pakket dan af bij een DPD of PostNL servicepunt. Wanneer je je retourzending afgeeft, ontvang je een                verzendbewijs. Bewaar dit verzendbewijs goed.
  • 4. Heb je gekozen om je pakket door Wants&Needs op te laten halen? Je krijgt van ons zo snel mogelijk bericht wanneer we bij je aan de deur staan. 
Veel gestelde vragen
Hoe meld ik mijn retour aan?

Je kunt je retour aanmelden via de volgende link: https://www.retourneren.nl/wantsandneeds. Vul alle gegevens in en maak jouw retourlabel aan.

Heb je een klantaccount?

  • •  Klik dan in jouw account op de order waarvoor je een retour-aanvraag wilt doen. Klik op de button 'Retourneren'.
  • •  Klik op de button 'maak een nieuwe retourzending'.
  • •  Selecteer het product dat je wilt retourneren en selecteer de reden van je retouraanvraag.
  • •  Selecteer een van de verzendmethodes:
  1. Printerloos retourneren met PostNL
  2. Retourneren via DPD
  3. Retour ophaalservice Wants&Needs
  • •  Per e-mail zal je verdere instructies en het retourlabel met retouradres ontvangen voor de afhandeling van je retour. 

Welke verzendopties kan ik kiezen?

We hebben verschillende methodes waarmee je jouw pakketje kan retourneren: 

  • •  Printerloos retourneren met PostNL
  • •  Retourneren via DPD
  • •  Retour ophaalservice Wants&Needs: binnen een bepaald gebied is het mogelijk om je retour op te laten halen door de ophaalservice van Wants&Needs. 

Ik kan geen retourlabel printen, wat nu?

Kies voor de verzendmethode printerloos retourneren met PostNL. 

Hoe verzend ik mijn retourzending retour na aanmelding?

  • •  Als je gekozen hebt voor retourneren via PostNL of DPD dan kun je het pakket inleveren bij een servicepunt bij jou in de buurt.
  • •  Als je gekozen hebt voor de ophaalservice van Wants&Needs dan krijg je van ons bericht wanneer het pakket bij je wordt opgehaald. 

Mijn bestelling is beschadigd, onjuist, incompleet of defect. Wat nu?

Je kunt je retour hier aanmelden en vervolgens de reden van je retour aanklikken. Upload indien mogelijk foto's van de gekozen reden en we komen er zo snel mogelijk bij je op terug om het probleem voor je op te lossen.

Hoe werkt de terugbetaling van mijn retourzending?

Zodra de retourzending bij ons binnen is, zullen we deze binnen 14 dagen verwerken. Je krijgt het gehele bedrag van de retourzending teruggestort exclusief de eventuele Tree Nation bijdrage en aanvullende bezorgkosten. 

Kan ik de status van mijn retour volgen?

Je ontvangt een track&trace van PostNL of DPD om te zien wanneer de retourzending bij ons wordt bezorgd. Vervolgens zullen wij de retourzending zo snel mogelijk verwerken en ontvang je bericht als de retourzending compleet is. 

Ik wil mijn bestelling omruilen. Wat nu?

  • •  Meld je huidige bestelling aan als retour via de link: https://www.retourneren.nl/wantsandneeds.
  • •  Kies de reden omruiling.
  • •  Kies vervolgens het product waarvoor je de retour wilt omruilen. Bij een bedrag onder de €60,- wordt er €5,95 verzendkosten in rekening gebracht. 

 

Reviews